Monday, 28 April 2014

FROM HOMELESS TO HAVARD 
LIZ MURRAY

Assalamualaikum.....Semalam dihujani airmata tak smestinya hari ini hati terus mendung. Moga ada cahaya yang menyinar dan menerangi . Disaat kita merasa sedih dan berduka ingatlah bahawa Allah sentiasa ada disisi kita..... Malam tadi aku sempat tengok movie  Lizz Murray- From Homeless to Harvard. Agak sedih dan memberi inspirasi. Mula-mula aku tak tau jugak pasal citer ni.

 Alkisahnya begini, aku buka satu rancangan kt tv al-hijrah Being Me.ada sorang motivator bagi ceramah . Diakhir bicaranya dia suruh tengoh movie ni. Jadi aku pun terujalah nk tengok apa kisahnya Lizz Murray ni.....

kat sini aku bagi sikit sinopsis pasal citer ni selebihnya korang tengoklah ye.....Apa yang elok korang ambikkan manfaat.. yang  tak elok korang buang jauh2 hehe :)
Lizz Murray @Elizabeth adalah seorg anak gadis yang sangt bijak tp tak suka pergi sekolah disebabkan foktor situasi yang dia hadapi. Hidup dalam keluarga yang bermasalah..mak dia seorang penagih tegar sehinggalah ditangkap pihak berkuasa dan dihantar ke pusat pemulihan. Selepas kejadian tu Liz dihantar ke rumah pemulihan sebab dikatakan dia bermasalah tak nak pergi sekolah. Banyak liku kehidupan yang dialaminya masa tinggal disitu .Selepas keluar dari pusat itu dia mula jadi anak terbiar . tiada rumah, tidur dimana sahaja tempat yang bole dijadikan tempat tidur. Sehinggalah suatu hari emak dia meninggal dunia akibat AIDS....Dia tekad untuk masuk sekolah semula . Dia belajar bersungguh- sungguh untuk menjadi TOP STUDENT. Sehinggalah dia ditawarkan biasisiswa daripada syarikat besar dan akhirnya menjadi pelajar Di harvard.

Nak tau lanjut ...nak rasa feel sedih-sedih, korang tengoklah ye kat youtube.....

Rumusan :  Tiada apa yang mustahil sekiranya diiringi dengan keinginan, ketekunan...Kejayaan pasti menghampiri 

Hari ni nk kena outstation so sempat gak aku nk exercuise jemari-jemariku yang kontot ni hahahha....End

No comments:

Post a Comment